Przejdź do treści
Przejdź do stopki

Podsumowania projektu „Moje wymarzone miejsce w matematycznym ujęciu”

Podsumowania projektu „Moje wymarzone miejsce w matematycznym ujęciu”

Treść

Zakończyliśmy realizację projektu edukacyjnego „Moje wymarzone miejsce w matematycznym ujęciu”, w którym uczestniczyli uczniowie klas od IV do VIII naszej szkoły. Projekt, realizowany przez kilka ostatnich miesięcy, pozwolił na połączenie matematyki, sztuki i kreatywności w jednym, wspólnym przedsięwzięciu.

Celem projektu było zaprezentowanie wymarzonego miejsca uczniów przy wykorzystaniu narzędzi matematycznych. Uczniowie mieli okazję rozwijać swoje umiejętności praktyczne, takie jak dokonywanie pomiarów, projektowanie, obliczenia powierzchni czy proporcji, a także uczyć się pracy zespołowej podczas wspólnego tworzenia makiety.

Realizacja projektu „Moje wymarzone miejsce w matematycznym ujęciu” była dla uczniów niesamowitą przygodą. Przez ostatnie miesiące mieli okazję nie tylko nauczyć się wielu nowych rzeczy, ale także rozwijać nasze pasje, kreatywność i umiejętności pracy w grupie.

Jak to wyglądało z j perspektywy uczniów?

  1. Szukanie inspiracji

Na początku odwiedziliśmy kilka ciekawych miejsc, które pomogły nam wyobrazić sobie, jak może wyglądać idealna przestrzeń. Spacerowaliśmy po parkach, podziwialiśmy architekturę i analizowaliśmy, co sprawia, że dane miejsce jest przyjazne i funkcjonalne.

  1. Matematyka w praktyce

Ciekawym wyzwaniem było przeniesienie naszych pomysłów na papier. Uczyliśmy się, jak dokładnie mierzyć, obliczać pola, proporcje i układać przestrzeń tak, aby wszystko do siebie pasowało. Dzięki temu zobaczyliśmy, że matematyka to nie tylko liczby w zeszycie, ale też narzędzie, które można wykorzystać w praktyce.

  1. Warsztaty i praca zespołowa

Podczas warsztatów i lekcji mieliśmy okazję nie tylko uczyć się nowych rzeczy, ale także lepiej się poznać i wspólnie wymyślać różne rozwiązania. Było to super doświadczenie, bo mogliśmy poczuć się jak prawdziwi projektanci i architekci.

  1. Tworzenie makiety

Najlepsza część projektu! To było niesamowite, kiedy nasze rysunki i pomysły zamieniły się w rzeczywistość. Pracowaliśmy z różnymi materiałami takimi jak papier, drewno, a nawet materiały z recyklingu. Budowaliśmy kawałek po kawałku naszą makietę, by oddać charakter wymarzonego miejsca.

Co zapamiętaliśmy?

Ten projekt nauczył nas, że matematyka jest wszędzie, a współpraca i dobra organizacja są kluczem do sukcesu. To była dla nas nie tylko nauka, ale też świetna zabawa i okazja do rozwijania wyobraźni.

Cieszymy się, że mogliśmy wziąć udział w czymś tak wyjątkowym! Może kiedyś wykorzystamy te umiejętności, tworząc prawdziwe projekty w przyszłości. 😊

  1. Prezentacja naszej pracy

Na koniec możemy pokazać efekty naszej pracy całej szkole, rodzicom i zaproszonym gościom. Jesteśmy dumni z tego, co udało nam się stworzyć. Zapraszamy do obejrzenia i ocenienia naszej pracy.

 

Projekt dofinansowała fundacja mBanku

39047