Podsumowania projektu „Moje wymarzone miejsce w matematycznym ujęciu”
Treść
Zakończyliśmy realizację projektu edukacyjnego „Moje wymarzone miejsce w matematycznym ujęciu”, w którym uczestniczyli uczniowie klas od IV do VIII naszej szkoły. Projekt, realizowany przez kilka ostatnich miesięcy, pozwolił na połączenie matematyki, sztuki i kreatywności w jednym, wspólnym przedsięwzięciu.
Celem projektu było zaprezentowanie wymarzonego miejsca uczniów przy wykorzystaniu narzędzi matematycznych. Uczniowie mieli okazję rozwijać swoje umiejętności praktyczne, takie jak dokonywanie pomiarów, projektowanie, obliczenia powierzchni czy proporcji, a także uczyć się pracy zespołowej podczas wspólnego tworzenia makiety.
Realizacja projektu „Moje wymarzone miejsce w matematycznym ujęciu” była dla uczniów niesamowitą przygodą. Przez ostatnie miesiące mieli okazję nie tylko nauczyć się wielu nowych rzeczy, ale także rozwijać nasze pasje, kreatywność i umiejętności pracy w grupie.
Jak to wyglądało z j perspektywy uczniów?
- Szukanie inspiracji
Na początku odwiedziliśmy kilka ciekawych miejsc, które pomogły nam wyobrazić sobie, jak może wyglądać idealna przestrzeń. Spacerowaliśmy po parkach, podziwialiśmy architekturę i analizowaliśmy, co sprawia, że dane miejsce jest przyjazne i funkcjonalne.
- Matematyka w praktyce
Ciekawym wyzwaniem było przeniesienie naszych pomysłów na papier. Uczyliśmy się, jak dokładnie mierzyć, obliczać pola, proporcje i układać przestrzeń tak, aby wszystko do siebie pasowało. Dzięki temu zobaczyliśmy, że matematyka to nie tylko liczby w zeszycie, ale też narzędzie, które można wykorzystać w praktyce.
- Warsztaty i praca zespołowa
Podczas warsztatów i lekcji mieliśmy okazję nie tylko uczyć się nowych rzeczy, ale także lepiej się poznać i wspólnie wymyślać różne rozwiązania. Było to super doświadczenie, bo mogliśmy poczuć się jak prawdziwi projektanci i architekci.
- Tworzenie makiety
Najlepsza część projektu! To było niesamowite, kiedy nasze rysunki i pomysły zamieniły się w rzeczywistość. Pracowaliśmy z różnymi materiałami takimi jak papier, drewno, a nawet materiały z recyklingu. Budowaliśmy kawałek po kawałku naszą makietę, by oddać charakter wymarzonego miejsca.
Co zapamiętaliśmy?
Ten projekt nauczył nas, że matematyka jest wszędzie, a współpraca i dobra organizacja są kluczem do sukcesu. To była dla nas nie tylko nauka, ale też świetna zabawa i okazja do rozwijania wyobraźni.
Cieszymy się, że mogliśmy wziąć udział w czymś tak wyjątkowym! Może kiedyś wykorzystamy te umiejętności, tworząc prawdziwe projekty w przyszłości. 😊
- Prezentacja naszej pracy
Na koniec możemy pokazać efekty naszej pracy całej szkole, rodzicom i zaproszonym gościom. Jesteśmy dumni z tego, co udało nam się stworzyć. Zapraszamy do obejrzenia i ocenienia naszej pracy.
Projekt dofinansowała fundacja mBanku