Deklaracja Dostępności
Wstęp
Szkoła Podstawowa w Jastrzębiu zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do serwisu internetowego spjastrzebie.lukowica.pl.
Data publikacji i aktualizacji
Data publikacji strony internetowej: 2022-12-01.
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2022-12-06.
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Wyłączenia:
- Publikowane zdjęcia nie posiadają opisu alternatywnego.
- Nie wszystkie teksty spełniają standard ETR.
- Brak informacji o zakresie działalności szkoły przedstawionej w polskim języku migowym.
- Część plików PDF nie jest dostępnych cyfrowo.
Analiza o nadmiernym obciążeniu:
Data sporządzenia Deklaracji i metoda oceny dostępności cyfrowej
Deklarację sporządzono dnia: 2021-03-31
Data aktualizacji deklaracji: 2025-03-14
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Imię i nazwisko osoby kontaktowej: Teresa Kożuch
E-mail osoby kontaktowej: sp_jastrzebie@op.pl
Numer telefonu osoby odpowiedzialnej: 18 3335254
Informacje na temat procedury
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp.
Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem.
Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich..
Nazwa organu odwoławczego: Biuro Rzecznika Praw Obywatelskich
Adres organu odwoławczego: al. Solidarności 77, 00-090 Warszawa
Adres e-mail organu odwoławczego: biurorzecznika@brpo.gov.pl
Telefon organu odwoławczego: 800 676 676
Dostępność architektoniczna
Opis dostępności wejścia do budynku i przechodzenia przez obszary kontroli.
Budynek posiada 9 wejść w tym jedno w pełni przystosowane dla osób z niepełnosprawnością.
Opis dostępności korytarzy, schodów i wind.
Budynek szkoły posiada trzy kondygnacje. Pomiędzy kondygnacjami znajdują się schody oznaczone kontrastowo, wyposażone w poręcze. Budynek jest wyposażony w platformę schodową elektroniczną z poręczami.
Opis dostosowań, na przykład pochylni, platform, informacji głosowych.
Budynek jest częściowo przystosowany do obsługi osób niepełnosprawnych ruchowo. W budynku znajduje się toaleta dla osób niepełnosprawnych. Szkoła nie posiada systemu radiowęzłów i informacji głosowej.
Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych.
Bezpośrednio przed jednym z wejść, znajduje się specjalnie oznaczone miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
Szkoła nie posiada zainstalowanej pętli indukcyjnej.
Dodatkowe informacje
Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach.
Osoba niepełnosprawna wraz z psem asystującym ma prawo wstępu do budynku szkoły pod warunkiem wyposażenia psa asystującego w uprząż oraz posiadanie przez osobę z niepełnosprawnością certyfikatu potwierdzającego status psa asystującego i zaświadczenia o wykonaniu wymaganych szczepień weterynaryjnych. Osoba niepełnosprawna jest odpowiedzialna za szkody wyrządzone przez psa asystującego.
Informacje o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online.
Szkoła nie posiada tłumacza języka migowego.
Aplikacje mobilne
Brak aplikacji mobilnych.